سال نو پنجره نو

سال نو , پنجره نو

یکی از مقدمات استقبال از بهار و سال نو خانه ‌تکانی است که گاهی هم بسیار سخت و مشکل به نظر می‌رسد حتی ممکن است مقدار زیادی از وقت‌تان را بگیرد و نتوانید از آخرین روزهای فصل زمستان لذت ببرید و با آرامش خاطر، خود را برای فصل زیبای بهار آماده کنید. هنگامي که سخن از حفظ و نگهداري خانه به ميان مي آيد، نکات و جزئيات بسياري وجود دارند که در برخي موارد غفلت از آنها اشکالي ايجاد نمي کند؛ اما نبايد پنجره ها را جزء اين موارد به حساب آورد.

پنجره ها چشمان خانه محسوب مي شوند و به کمک آنها مي توان ارتباط بين فضاي داخل و خارج خانه را حفظ کرد. بنابراين بايد در حفظ و نگهداري چشمان خانه خود خيلي دقيق باشيد. البته چند نکته درباره پنجره های دوجداره وجود دارد که ممکن است حين بازسازي و نوسازي، دردسرساز شوند؛ پس حتما قبل از فرآيند جابه جايي و جايگزين کردن پنجره ها، آنها را به طور کامل بررسي کنيد. در اينجا به نشانه هايي اشاره شده است که در صورت مشاهده آنها بايد به فکر جايگزينی پنجره جديد باشيد.

spectacular-Bathroom-Design-with-a-View-17

۱-شيشه هاي شکسته، ترک خورده، خميده و تاب دار در پنجره نو

۲-عايق بندي کم يا نبود عايق بندي پنجره دوجداره

۳-بخار زياد روی پنجره دوجداره

۴-درست باز يا بسته نشدن

۵-نبود آب بندي مناسب بین دوجداره پنجره نو

۶-حفاظت از محيط زيست

درصورتي که پنجره دوجداره خانه شما به هر نحو به محيط زيست صدمه مي زند بايد براي سلامت خود و اطرافيان تان هم که شده به فکر پنجره اي نو باشيد.

در سال هاي اخير، توليدکنندگان پنجره در طراحي پنجره های دوجداره از لحاظ زيست هوشيارتر شده اند. پنجره هاي دوست دار محيط زيست (Low energy) يا (low-e) اکنون در اغلب فروشگاه هاي طراحي خانه و توليد کنندگان پنجره دوجداره موجود است. اين پنجره های دوجداره از ميزان پولي که صرف هزينه هاي سرمايشي و گرمايشي خانه تان مي کنيد، مي کاهند.

ميان پنجره هاي low-e و عادي، از لحاظ شيشه، درز و چهارچوب تفاوت وجود دارد. پنجره هاي دوجداره low-e درواقع با نام دوجداره شناخته مي شوند. گازي که براي آب بندي ميان جداره ها استفاده مي شود، گازي مانند کرايپتون يا آرگون است که در انرژي صرفه جويي مي کند.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار