بهترین نوع پنجره

قیمت پنجره های یو پی وی سیقیمت پنجره های یو پی وی سی

بهترین نوع پنجره

انتخاب شرکت پنجره دوجداره

کدام پنجره دوجداره را تهیه کنیم؟

مقايسه درب و پنجره هاي چوبي, آلومينيومی, آهنی و  یو پی وی سی

پنجره هاي چوبي:

چوب سرما و گرما را عبور نمي دهد. اما چوب خاصيت شكنندگي و سوراخ شدن دارد. بنابراين در طول زمان به خصوص در قسمت هاي خارجي ترك خورده و مي شكند.

13150286

پنجره هاي آلومينيمي:

پنجره هاي آلومينيمي داراي عمر بیشتری نسبت به چوب بوده و همچنين سبكتر و نازكتر است. حمل و  نصب ساده تري نيز دارد. هرچند می توان شیشه این پنجره ها را دوجداره ساخت، اما از آنجا که بدنه قاب این نوع پنجره ها عايق نبوده و در نتيجه گرما را هدر داده، سرما را به داخل راه داده و عرق مي كند، عملا خواص کامل پنجره های دوجداره را ندارند.

پنجره آلومینیوم ترمال بریک رنگی

آلومينيم يك فلز بوده و در مقابل خوردگي و زنگ زدگي آسيب پذير است و به مرور زمان آسيب پذيرتر مي شود. تورفتگي و خراش خوردگي آلومينيم قابل تعمير نبوده و بايد كلاً تعويض گردد. گوشه هاي درب ها و پنجره هاي آلومينيمي به صورت مكانيكي به يكديگر متصل مي شوند كه باعث آسيب پذيري آن در برابر تغيير شكل خواهد بود.

 پنجره هاي آهني:

پنجره هاي آهنی نیز به صورت دوجداره قابل ساخت می باشند. حسن آنها قیمت مناسب تر ، قابل ترمیم بودن (مثلا در صورت شکستگی لولاها) و رنگ پذیری مناسب می باشد. اما همان مشکلات عایقی پنجره های آلومینیومی را داراست. به علاوه درزگیری آن نیز معمولا به درستی قابل انجام نبوده و در هنگام بارندگی باعث نفوذ آب از اطراف به داخل پنجره می شود. زنگ زدگی به مرور زمان از دیگر مشکلات این نوع پنجره ها می باشد.

پنجره هاي دوجداره :

پنجره هاي یو پی وی سی از ماده سخت و محكم UPVC ساخته شده است. شكل چند محفظه اي آن باعث مي شود در مقابل هدر رفتن گرما و سرما و تعريق مقاوم باشد. پنجره دوجداره یو پی وی سی زمانيكه در برابر گرما و سرماي خيلي زياد قرار مي گيرد تغيير شكل نمي دهد. هسته فلزي آن تضمين مي كند كه UPVC فرم و پايداري خود را حفظ مي كند. گوشه هاي درب ها و پنجره هاي UPVC به صورت مكانيكي بهم متصل نمي شوند بلكه به يكديگر جوش داده مي شوند كه باعث مي گردد درب يا پنجره به صورت يك قالب بهم پيوسته و يك تكه باشد در صورتی که این نوع پنجره ها توسط سازندگان معتبر ساخته نشود، با گذشت زمان اندکی از نصب آن دچار تغییر حالت شده و فرم عایق بندی آن از بین می رود.

ساختار پنجره دوجداره:

اساس پنجره دوجداره، شیشه دوجداره آن می باشد. سیستم شیشه دو جداره شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته اند و توسط اسپیسر در دور تادور آن ، از هم جدا شده اند. فضای بین شیشه ها را می توان با هوا یا گاز آرگون (عایق حرارتی) وهمچنین گاز SF6 (عایق صوتی) و یا ترکیبی از هردو با فشاری تقریبا معادل فشار هوا پر نمود. در شیشه های دو جداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیمی استفاده می شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت گیر (سیلیکا ژل) پر می کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار