اطلاعات فنی پنجره دوجداره

پنجره دوجداره upvc یو پی وی سی

اطلاعات فنی پنجره دوجداره

در این مقاله تصمیم داریم به تعدادی از سوالات که ممکن است

مردم با آن روبرو شده و دچار مبهم شوند پاسخ دهیم:

۱-پیش نیاز نصب پنجره های دو جداره چیست؟

فریم انتظار با قوطی آهنی با ضخامت حداقل mm30 × ۶۰ که به صورت تراز و بدون خمیدگی و پیچیدگی در محل نصب پنجره ها نصب گردیده است . یا سطح سنگ تراز که پنجره ها بر روی آن قرار می گیرد . البته قوطی آهنی ارجح تر است و نصب پنجره ها سریعتر و تمیزتر بر روی آن صورت می گیرد . در صورت ایجاد فریم انتظار باید در نظر داشته باشیم پیچ نصب حداقل ۲ سانتی متر در فریم آهنی فرو می رود . گاه مشاهده می شود که داخل فریم انتظار را با سیمان پر می کنند این موضوع موجب جلوگیری از فرو رفتن پیچ در فریم می شود و ممکن است مانع اتصال صحیح و محکم پنجره به فریم شود در ضمن علاوه بر اینکه زمان نصب را طولانی می کند هزینه نصب را نیز بالا می برد . در صورتی که در نظر دارید داخل فریم انتظار را پر نمایید بهتر است از فومهای مخصوص نصب استفاده نمایید.البته در فریم های توکار هیچ لزومی به پر کردن فریم نیست . در فریم های روکار از قبیل فریم های فرانسوی یا فریمهایی که در طبقه های اول ساختمان به منظور نصب حفاظ روکار نصب شده اند برای جلوگیری از انتقال دما پر کردن فریم با فوم تاحدودی از انتقال دما و صدا از طریق فریم جلوگیری می کند البته باید در نظر داشت که این فوم ها قابلیت اشتعال داشته و درجاها و زمانهایی که احتمال آتش گرفتن آنها می باشد نباید استفاده شوند . به طور مثال اگر پس از پرکردن فوم در فریمها به منظور نصب حفاظ جوشکاری شود احتمال آتش گرفتن فوم و خروج دود از منافذ فریم وجود دارد .

۲-در یک عملیات ساختمانی چه زمانی درب و پنجره های دو جداره نصب می گردند ؟

بر خلاف درب و پنجره های دیگر ، درب و پنجره های دوجداره به لحاظ آنکه احتیاج به عملیات ساختمانی ندارند  می توان در آخرین مرحله ساخت پیش از رنگ کردن دیوارها و یا نصب کاغذ دیواری نصب گردند. فقط در هنگام ساخت باید یک قاب فلزی در دیوارها تعبیه گردد تا درب و پنجره های دو جداره بوسیله پیچهای مخصوص و فوم مخصوص به آن اتصال گردد.

۳-ابعاد استاندارد درب و پنجره های دوجداره چقدر است ؟

اگر در اطاق خواب ارتفاع کف تا سقف را به طور معمول ۲۸۰ سانتی متر در نظر بگیریم . طبق ضوابط شهرداری برای جلوگیری از سقوط افراد یا اجسام و یا بدلیل قرار دادن مبل یا تخت تا ارتفاع یک متری از کف بهتر است پنجره باز شو وجود نداشته باشد . اگر بدلیل ایجاد گچ بری و یا نصب چوب پرده تا فاصله ۳۰ سانتی متری از سقف نیز از ایجاد پنجره باز شو صرف نظر کنیم ؛ میزان باقی مانده برای ارتفاع پنجره ۱۳۰ سانت منهای ارتفاع اطاق برابر با ۱۵۰ سانتی متر می باشد. عرض پنجره ها نیز بهتر است به صورتی باشد که عرض هر لنگه از پنجره بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر باشد و باید در نظر داشت در یک بعد از نمای ساختمان عرض و ارتفاع فریم ها به صورتی در نظر گرفته شود که ابعاد لنگه ها ی پنجره ها در اطاقهای مختلف که در یک بعد نما قرار می گیرند در آن بعد از نما تقریبا مساوی باشد. به طور مثال اگر یک پنجره دولنگه با ابعاد ۱۵۰×۱۵۰ در اطاق خواب قرار می گیرد و در موازات آن در همان بعد از نما یک پنجره سه لنگه برای پذیرایی در نظر داریم ابعادهر لنگه پنجرۀ پذیرایی را نیز باید ۱۵۰×۷۵ در نظر بگیریم که ابعاد کلی پنجره پذیرایی به ارتفاع ۱۵۰ و عرض ۲۲۵ سانتی متر خواهد شد.

۴-برای ارزیابی قیمت تمام شده یک پروژه چه باید کرد ؟

هر پروژه از اجزای مختلفی تشکیل می شود نظیر پروفیل ، شیشه ، یراق آلات ، دستمزد ، نصب و … در عین حال هر پروژه نیز بسته به نوع طراحی آن نظیر تعداد درب و پنجره ها ، تعداد بازشوها ، نوع بازشوها و … با یکدیگر متفاوت هستند. بدین لحاظ نمی توان بدون اندازه ها و طراحی پروژه ، قیمت دقیقی از آن بدست آورد. اگر شما تمایل دارید که قیمت دقیقی از پروژه خود داشته باشید ، کافیست اندازه ها و طراحی پروژه خود را برای یکی از فروشندگان درب و پنجره دوجداره اعلام یا ارسال نمایید ( با تلفن ، فکس یا email ). نرم افزار مخصوص صنعت UPVCمحاسبات را به صورت کاملاً دقیق انجام داده و فروشنده پیشنهاد قیمت را با جزییات کامل به شما اعلام می نماید.

۵-حدود قیمت یک پروفیل با کیفیت چقدر است ؟

در اپروفیل های ایرانی و ترک بین ۹۰۰۰ الی ۲۶۵۰۰ تومان در انواع آلمانی حدود ۱۴۰۰۰ تومان الی ۳۸۰۰۰ تومان . در انواع کشویی یا رنگی هر نوع پروفیل حدود ۵۰% به قیمت فوق افزوده می شود .

۶-ضمانت نامه پروفیل شامل چه مواردی است؟ چه مواردی باعث ابطال آن می گردد؟

ضمانت نامه پروفیل  طبق استاندارد ۶۸۴۰ موسسه استاندارد تحقیقات صنعتی ایران شامل حفظ کیفیت پروفیل از قبیل عدم تغییررنگ ، تغییر ساختار و … می گردد.

مواردی که باعث ابطال ضمانت نامه می شود .

۱ ) آسیب های ناشی از قرار گرفتن پروفیل در معرض مستقیم شعله آتش

۲ ) آسیب های ناشی از نشست ساختمان

۳ ) آسیب های ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله ، سیل و …

۷-چه چیزهایی در کیفیت درب و پنجره های یو پی وی سی موثر است؟

کیفیت مواد اولیه پنجره از قبیل پروفیل – گالوانیزه – لاستیکهای درز گیر- یراق آلات  و گرید شیشه

کیفیت ساخت و مونتاژ پنجره و شیشه

کیفیت نصب

استاندارد بودن نقشه

۸-آیا آب به داخل درب و پنجره های UPVC نفوذ می کند ؟

به سبب طراحی خاص درب و پنجره های UPVC و استفاده از زوارهای مخصوص, آب به داخل درب و پنجره های UPVC نفوذ نمی کند. ضمن آنکه محفظه هایی نیز در آن تعبیه می شود که در صورت نفوذ آب ( در هنگام شستشو ) ، آب از انتهای درب یا پنجره تخلیه شده و به داخل نفوذ نکند.

۹-تعویض درب و پنجره های قدیمی به چه صورت است ؟

تعویض پنجره ها از ساده ترین عملیاتهای ساختمانی است. به این ترتیب که درب و پنجره های قدیمی با فرز کنده شده و درب و پنجره های دوجداره UPVC بوسیله پیچهای مخصوص بر روی قاب درب و پنجره های قبلی نصب می گردد و توسط  فوم و چسب مخصوص درزگیری می شود.

۱۰-آیا تعویض درب و پنجره های یو پی وی سی  مستلزم تخریب است ؟

در تعویض پنجره های قدیمی لنگه ها و شیشه های پنجره قدیمی برداشته شده و فریم دورتادور پنجره یا به عبارتی فریم محیطی پنجره که در دیوار فرو رفته باقی می ماند و پنجره دوجداره یو پی وی سی به فریم محیطی باقی مانده پیچ می شود به دلیل استفاده از پروفیل های خاص تعویضی معمولا قسمت کمتری از فریم محیطی بعد از نصب پنجره دو جداره یو پی وی سی دیده می شود .

۱۱-آیا تعویض پنجره های دوجداره مستلزم آهنگری است ؟

اگر سطح مقطع پروفیل محیطی که از پنجره قدیمی باقی می ماند کمتر از ۶ سانت باشد یا باید از پروفیل های بازسازی استفاده کرد و یا با آهنگری و آنکشی سطح مقطع ۶ سانت را بوجود آورد . البته استفاده از پروفیل های بازسازی در صورت نصب و ساخت صحیح توصیه می شود .

۱۲-برای تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره از چه جنس پنجره هایی می توان استفاده کرد؟

برای تعویض پنجره ها به دلیل تنوع و انعطاف پذیری یو پی وی سی و وجود پروفیل های مخصوص بازسازی در این نوع پنجره ها معمولا از پنجره های دو جداره یو پی وی سی به عنوان گزینه جایگزین استفاده می شود و سایر صورتهای پنجره دوجداره معمولا در پرو ژه های تعویضی کارایی ندارند و در صورت استفاده باید بادخور زیاد برای آنها لحاظ شود و معمولا توصیه نمی شوند .

۱۳-مدت زمان لازم جهت ساخت درب و پنجره های یوپی وی سی معمولا چقدر است ؟

اکثر کارخانه های تولیدی پنجره دو جداره یو پی وی سی معمولا ۳۰ الی ۵۰ عدد پنجره در یک شیفت کاری تولید می کنند اما با توجه به وجود سفارشات قبلی در خط تولید و با توجه به تنوع پروفیل ها و یراق آلات و شیشه و امکان انتخاب هر یک از آنها توسط مشتری و فراهم آوردن آنها توسط تولید کننده معمولا یک پروژه با تیراژ کم تا متوسط حدود ۷ الی ۱۰ روز کاری از هنگام تایید نقشه و پرداخت پیش پرداخت و نهایی شدن تولید تا اتمام نصب و تحویل به کارفرما زمان می برد. در پنجره های رنگی یا در سفارشات تعداد بالا یا در پنجره های خم ، مدت زمان تحویل ممکن است تا ۲ الی ۴ هفته بیشتر شود .

۱۴-مدت زمان لازم جهت تعویض پنجره ها چقدر است؟

معمولا پنجره های یک واحد بین نصف روز تا دو روز کاری تعویض می شوند.

 ۱۵-نحوه نصب درب و پنجره های UPVC چگونه است ؟

درب و پنجره های UPVC ابتدا به وسیله پیچهای مخصوص به قاب فلزی تعبیه شده در ساختمان متصل گردیده و سپس با فوم و چسب مخصوص درزگیری و عایق بندی می شود. فوم در ابتدا به صورت ژله بوده و چند ساعت پس از نصب با افزایش حجم خود باعث استحکام پنجره ها می گردد.

۱۶-مراحل قبل از ساخت در و پنجره دوجداره چیست ؟

۱- اندازه گیری حدودی و اعلام نقشه و تعداد و محل پروژه به صورت تلفنی توسط خریدار به شرکت سازنده

۲- ارسال یا اعلام پیش فاکتور و نقشه اولیه توسط شرکت سازنده

۳- اندازه‌گیری دقیق و تهیه نقشه نهایی توسط شرکت سازنده که بصورت رایگان می‌باشد و جزء خدمات شرکت سازنده است. البته سعی کنید قبل از این مرحله شرکت مورد نظر را انتخاب کنید زیرا با توجه به گستردگی شهر و هزینه بر و وقت گیر بودن ارسال کارشناس به محل پروژه ، درخواست کارشناسان متعدد از شرکتهای مختلف برای بازدید ، حجم بازدید های بی ثمر شرکتهای سازنده را بالا برده و ممکن است به مرور زمان و در آینده با زیاد شدن درخواست پنجره های دوجداره باعث اخذ هزینه بازدید توسط شرکتهای معتبر شود و فقط شرکتهای تازه کار و بی تجربه اقدام به ارسال رایگان افراد جهت بازدید نمایند و مشتریان از خدمات و مشاوره رایگان شرکتهای متبر و صاحب نظر محروم گردند.

۴-انعقاد قرارداد و اخذ پیش پرداخت و قرار گرفتن در برنامه تولید.

با توجه به زمان بر بودن پروسه بهترین زمان برای اقدامات اولیه جهت سفارش پنجره های دوجداره  در اواخر نازک کاری پروژه و یک ماه قبل از زدن آستری رنگ می باشد . بهترین هنگام جهت نصب پنجره های دوجداره یو پی وی سی پس از زدن آستر رنگ است .

در پنجره های رنگی یا در سفارشات تعداد بالا یا در پنجره های خم ، مدت زمان تحویل ممکن است تا ۲ الی ۴ هفته بیشتر شود.

۱۷-هزینه ساخت انواع درب و پنجره های دوجداره در مقایسه با هم چقدر است؟

هزینه ساخت درب و پنجره های دوجداره آهنی ، دو جداره آلومینیومی غیر عایق یا نرمال ، و درب و پنجره دوجاره یو پی وی سی تقریبا یکسان است . با این تفاوت که به طو مثال در پنجره های آهنی کل مبلغ تا هنگام تکمیل پنجره در یک پروسه طولانی مدت در چنین مرحله بابت هزینه ساخت به آهنگر هزینه یراق و قفل و لولا و دستگیره به فروشنده یراق هزینه نصب به کارگر و معمار هزینه شیشه دوجداره به فروشنده شیشه ، هزینه نصب شیشه و لاستیک دور شیشه به نصاب شیشه ، و هزینه نقاشی به نقاش پرداخت می شود که معمولا کل هزینه ها در مجموع از پنجره یوپی وی سی به صورت چشمگیری بالاتر خواهد بود اما بدلیل اینکه سازنده هیچ گاه این هزینه ها را با هم جمع نمی کند متوجه نخواهد شد اما در پنجره یو پی وی سی کل هزینه ها به صورت یکجا و در زمان کوتاه به یک نفر پرداخت می شود که این موضوع باعث چشمگیر شدن مبلغ پرداختی و توهم گرانی یو پی وی سی خواهد شد.در نهایت این پنچره روزنه ایست برای خروج انرژی و هدر دادن سرمایه و پول شما در ضمن اینکه با ذهنیت عمومی ارزان تر بودن از پنجره یو پی وی سی ذهنیت کلی استفاده از متریال ازان و بی کیفیت را در ساخت ساختمان تداعی می کند و باعث افت قیمت آن ساختمان در مقایسه با ساختمان مشابه با پنجره یو پی وی سی خواهد شد . با توجه به اینکه بعد از مدت کوتاهی جهت ایجاد رفاه و آسایش و جلوگیری از هدر رفتن پول و انرژی ، خریدار ساختمان این پنجره را کلا با پنجره یو پی وی سی عوض خواهد کرد وبه این ترتیب سرمایه و کار و انرژی مملکت به دلیل بی خردی در مدیریت ساخت برای حفظ منافع آیندۀ آن به هدر می رود .

۱۸-قیمت هر پروژه چگونه محاسبه می شود ؟

تمامی محاسبات از قبیل قیمت نهایی، لیست برش پروفیل، لیست برش شیشه، لیست یراق آلات و … با  نرم افزار مخصوص صنعت UPVC و توسط کامپیوتر به طور کاملاً دقیق انجام می شود.

۱۹-هزینه نصب یا تعویض پنجره های دوجداره چقدر است ؟

هزینه نصب معمولا  ۱۰ درصد و هزینه تعویض نیز ۱۰ درصد از کل  مبلغ قرارداد است .

۲۰-قیمت پیشنهادی هر پروژه شامل چه چیزهایی می شود ؟

قیمت پیشنهادی هر پروژه شامل درب و پنجره های UPVC ، شیشه ،  یراق آلات و نصب پنجره ها می باشد

هزینه حمل درب و پنجره ها و شیشه تا محل نصب ، فریم آهنی ، آهنگری و کندن درب و پنجره های قبلی در پروژه های تعویضی ،

بر عهده مشتری است.

 ۲۱-علت تفاوت قیمت شرکتهای مختلف چیست؟

علاوه بر نوع و کیفیت مواد مصرفی،خدمات پس از فروش،گارانتی،کیفیت اجرا،در دسترس بودن گروه نصب،کیفیت شیشه(این که تولید شیشه به روش صنعتی باشد یا خیر و داخل آن گاز آرگون تزریق شده باشد یا خیر)نیز در قیمت در و پنجره موثر است.مطمئناً شرایط بازار،رقابت تولید کنندگان و.. نیز در قیمت موثر است.

۲۲-برخی مواقع شرکت گاز به شیشه های دوجداره ایراد می گیرد علت چیست؟

 شرکت گاز در منازلی که سیستم گرمایش آنها گازسوز می باشد به شیشه های دوجداره به علت اینکه تبادل هوا صورت نمی گیرد،ایراد می گیرد.البته این ایراد به جاست اما در اکثر مواقع با ایجاد یک دریچه کوچک می توان این مشکل را حل نمود ضمن اینکه در مورد در و پنجره های ریلی بخاطرعدم انطباق آنها تبادل هوایی لازم صورت می گیرد.کافی است یکی از در و پنجره ها ریلی باشد تا این مشکل کاملاً حل شود.

۲۳-در حال حاضر از نظر وزارت مسکن و شهرسازی ،کدام مواد مصرفی برای در و پنجره ها تایید می شود؟

طبق آخرین مصوبه هیآت وزیران مورخ مهر ۸۸ ،تمامی انبوه سازان موظف به اجرای شیشه دوجداره شده اند و از مواد مصرفی مورد استفاده ،فقط UPVC و آلومینیوم ترمال بریک تایید شده اند.

۲۴-آیا در و پنجره های UPVC پس از مدتی دچار افتادگی نمی شود؟

مواد UPVC به هرحال پلیمری و به عبارتی پلاستیکی می باشد و مواد پلاستیکی ذاتاً دچار تغییر شکل می گردند بخصوص که شیشه دوجداره سنگین می باشد.برای رفع این عیب درداخل پروفیل از ورق گالوانیزه استفاده می گردد که بایستی حتماً ضخامت مناسب داشته باشد.متاسفانه برخی تولیدکنندگان این مورد را رعایت نمی کنند که مسلماً قیمت پایین تری نیز اعلام می شود ،در ابتدای امر مشتری به هیچ وجه این مشکل را متوجه نمی شود(البته اگربه مقطع پروفیل نگاه کردید و بر روی آن پیچی ندیدید مطمئن باشید داخل آن گالوانیزه کار نشده است)و در طولانی مدت عواقب آن دامن گیر او می شود.از دیگر کارهایی که برای حل مشکل افتادگی می شود طراحی مناسب در و پنجره هاست.در و پنجره خارج از ابعاد استاندارد حتماً دچار افتادگی می شود.ضمناً لولاها و کیفیت آنها نیز بسیار مهم است .پس از مشتری گرامی خواهش می کنیم که موارد بالا را حتماً رعایت فرمایند.

۲۵-آیا ممکن است در و پنجره های UPVC تغییر رنگ بدهند؟

بله،بدلیل اینکه برخی از پروفیلها با شرایط آب و هوایی ایران تطابق ندارند و مناسب آب و هوای گرم و خشک ایران نیستند ممکن است در دراز مدت و به خصوص پس از شستشو با مواد حاوی اسید یا قلیای قوی مثل انواع شوینده ها و پاک کننده ها لایه سطحی آنها آسیب ببیند و در معرض تابش شدید آفتاب زرد رنگ شود.پس بهتر است ،مدرکی ارائه گردد که پروفیل مورد استفاده مطابق با شرایط جوی ایران تولید شود.

۲۶-آیا جنس و نوع فوم و ماستیک مورد استفاده در حین نصب در کیفیت نصب موثراست؟

برای درزبندی مناسب و عایق بودن در و پنجره های UPVC پس از نصب ،در اطراف یونیت، بایستی کاملاً با فوم و ماستیک مناسب پوشانده شود.فوم باید قابلیت حجیم شدن را داشته باشد،چنانچه قبل از فوم زدن محل نصب کمی خیس شود فوم بهتر و توپرتر خواهد شد.ماستیک مناسب نسبت به محل نصب متفاوت است.بر روی سنگ ،گچ،کاشی و.. هر کدام ماستیک مخصوص خود را می طلبد.ممکن است برخی ازماستیکها پس از مدتی بسته به زیر کار دچار ترکیدگی شود.برخی ماستیک ها حالت ارتجاعی دارند و بعضی از آنها حالت خمیری .شخص نصاب باید با توجه به زیر کار از ماستیک مناسب استفاده کند.در این زمینه نکات ریز ولی بسیار مهمی وجود دارد که از مشتریان خواهش می کنیم به آنها توجه داشته باشند.

۲۷-استفاده از در و پنجره های دو جداره در درازمدت چقدر در کاهش هزینه خانوار موثر است؟

در و پنجره های دو جداره ،چنانچه خوب طراحی ،ساخته و نصب شوند حدوداً ۴۰ تا ۴۵ درصد در مصرف انرژی کاهش می دهند و مسلماً با حذف یارانه ها این رقم خیلی به چشم می آید.به عنوان مثال اگر قبض گاز شما در زمستان ۳۰۰۰۰ تومان است ،پس از حذف یارانه ها این عدد ۱۸۰۰۰۰ تومان می شود(ظاهراً نسبت قیمت سوبسیدی به آزاد در گاز ۱ به ۶ است) و ۴۰ درصد این عدد یعنی ۷۲۰۰۰ تومان،عدد قابل قبولی برای انتخاب روشهای کاهش مصرف است.ضمن اینکه در تابستان و زمستان این صرفه جویی در آب،برق و گاز همزمان صورت می گیرد که عدد مذکور را بیشتر خواهد کرد.

 

۲۸-شستشوی در و پنجره های دو جداره چگونه است؟

یکی ازویژگیهای فوق العاده در و پنجره های دوجداره شستشوی بسیار راحت آنها در مقایسه با سازه های آلومینیومی ،چوبی و آهنی است که با توجه به گرد و غبارهای اخیر در کشورمان پارامتر خیلی مفیدی است.برای شستشو کافی است در یا پنجره را ببندید و با یک شلنگ آنرا بشویید.حتی یک قطره آب هم نباید به داخل نفوذ کند،شاید یک روش عالی برای تست آب بندی و هوابندی و این که کار با کیفیت مناسب طراحی ،تولید و نصب شده است، همین روش باشد.لازم است بدانید در داخل پروفیل به شکلی بسیارعالی زه کشی شده و چمبرهای داخل آن دقیقاً به سمت آبچکان شیب بندی شده اند که هیچ آبی داخل پروفیل باقی نماند.از مواردی که مشتری باید به آن توجه کند وجود همین آبچکان و درپوش این آبچکان بر روی در و پنجره هاست.مواد پروفیل مقاومت فوق العاده ای نسبت به شوینده ها و مواد اسیدی و بازی دارند پس بدون هیچ دغدغه ای آنها را بشویید البته همانطورکه قبلاً گفتیم نوع پروفیل و مطابقت آن با شرایط آب و هوایی ایران،شرط اصلی است.

۲۹-چگونه درب و پنجره دوجداره سفارش بدهیم ؟

ارتفاع و عرض پنجره های دوجداره مورد نظر جهت تعویض  را در پنجره های تعویضی و یا  ارتفاع و عرض فریم انتظار را در پروژه های نوساز بدست آورده و با مشخصات مورد نظر از جمله نوع یراق آلات یا چگونگی بازشو ، رنگ و ضخامت جداره های شیشه و چگونگی نقشۀ پنجره ها و تعداد آنها ، محل پروژه و تلفن تماس خود را به صورت کتبی یا شفاهی به فروشنده منتقل نمائید . فروشنده با نرم افزار های خاص قیمت پنجره ها را بدست آورده و با شما تماس گرفته و اعلام می نماید . قیمت پنجره ها با توجه به نوع پروفیل  شیشه و کیفیت ساخت و نوع دستگاههای که توسط آنها پنجره و شیشه مونتاژگردیده در فروشنگان مختلف متفاوت است . باتوجه به کیفیت ساخت و نوع متریال مورد نظر فروشنده مناسب را انتخاب نموده و درخواست بازدید نمایید . پس از آماده شدن نقشه نهایی و انعقاد قرارداد معمولا یک ماه تا تولید و نصب پنجره زمان لازم است .

۳۰- آیا مدت زمان گارانتی ها که برخی از فروشندگان به مشتری اعلام می کنند صحت دارد؟

.آزمون هایی که روی برخی پروفیل ها انجام شده شاید تا حدودی خیال مشتری را راحت کند مثل آزمون ۶۰۰۰ ساعت مقاومت در معرض تابش و هوازدگی (تست UV) و یا آزمون مقاومت ۵/۲ سال در معرض تابش مستقیم خورشید. با این حال بهترین تضمین برای مشتری، عملکرد گذشته آن شرکت و حس تعهد اخلاقی به حسن انجام کار می باشد.توصیه می شود همواره از شرکتهایی که تولید کننده هستند یا لااقل از نمایندگان مستقیم آنها خریداری شود.مسلماً واسطه هایی که این کاررا انجام می دهند از لحاظ  قیمت، ثبات و تعهد اخلاقی به رضایت مشتری، چندان درخور اعتماد نیستند.

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار