ابعاد استاندارد پنجره دوجداره

اندازه گیری پنجره دوجداره

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره

یو پی وی سی

ابعاد استاندارد درب و پنجره های دوجداره آلومینیوم یا upvc:

اگر در اطاق خواب ارتفاع کف تا سقف را به طور معمول ۲۸۰ سانتی متر در نظر بگیریم . طبق ضوابط شهرداری برای جلوگیری از سقوط افراد یا اجسام و یا بدلیل قرار دادن مبل یا تخت تا ارتفاع یک متری از کف بهتر است پنجره بازشو وجود نداشته باشد . اگر بدلیل ایجاد گچ بری و یا نصب چوب پرده تا فاصله ۳۰ سانتی متری از سقف نیز از ایجاد پنجره باز شو صرف نظر کنیم ؛

میزان باقی مانده برای ارتفاع پنجره ۱۳۰ سانت منهای ارتفاع اطاق برابر با ۱۵۰سانتی متر می باشد.

اندازه گیری تخصصی پنجره دوجداره یو پی وی سی

برای پنجره upvc عرض پنجره ها نیز بهتر است به صورتی باشد که عرض هر لنگه از پنجرهبین ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر باشد و باید در نظر داشت در یک بعد از نمای ساختمان عرض و ارتفاع فریم ها به صورتی در نظر گرفته شود که ابعاد لنگه ها ی پنجره ها در اطاقهای مختلف که در یک بعد نما قرار می گیرند در آن بعد از نما تقریبا مساوی باشد.

طرح و مدل پنجره ساختمان

به طور مثال اگر در یک پنجره دولنگه با ابعاد ۱۵۰×۱۵۰ در اطاق خواب قرار می گیرد و درموازات آن در همان بعد از نما یک پنجره سه لنگه برای پذیرایی در نظر داریم ابعادهر لنگه پنجرۀ پذیرایی را نیز باید ۱۵۰×۷۵ درنظر بگیریم که ابعاد کلی پنجره پذیرایی به ارتفاع ۱۵۰ و عرض ۲۲۵ سانتی متر خواهد شد.

نصب پنجره دوجداره

اما در پنجره آلومینیومی یا ترمال بریک با توجه به کشویی و بازشو بودن پنجره ( تک حالته یا دو حالته ) , معمولی یا ترمال بریک بودن , نوع مقطع انتخابی و… ابعاد قسمت بازشو (لنگه بازشو) از ۱۲۰*۷۰ تا ۱۲۰ * ۱۳۰ قابل تغییر است که برای مشاهده ی مقاطع مختلف و میزان ابعاد قابل ساخت و سایر موارد می توانید به سایت upvc.pro  مراجعه نمایید.

مزایای پنجره های u.P.V.C با شیشه های دو جداره

مهمترین هدف از استفاده اینگونه پنجره ها مقرون به صرف بودن به سبب صرفه جویی در مصرف انواع انرژی و عایق بودن آن نسبت به فضای بیرونی است . به کمک این پنجره ها نزدیک به ۴۰% در مصرف انرژی ( سوخت. برق . آب ) صرفه جویی شده و کاهش چشمگیر هزینه های سبد خانوار را در بر دارد.

۱-عایق حرارتی

۲-عایق رطوبتی

۳-عایق صوتی

۴-غیر قابل اشتغال

۵-سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت

۶-مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار

۷-مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی

۸-مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدها

۹-عدم نیاز به رنگ آمیزی

۱۰-ایمن در مقابل سرقت و زلزله

پنجره ماندگار
پنجره ماندگار