کاربرد شیشه لمینت

شیشه لمینت
کاربرد شیشه لمینت

شیشه‌های لمینت، سه ویژگی عایق حرارتی، امنیت و عایق صوتی را به صورت یکجا در بر می گیرند. این شیشه ها در اثر ضربه شدید به هیچ عنوان نمی‌ریزد و به طلق می چسبند. همچنین آن ها میزان صوت عبوری را در هر محدوده فرکانسی تا میزان مشخصی کاهش می‌دهند. برخی از انواع این نوع شیشه های لمینت از عبور حدود ۹۹ درصد از اشعه مضر فرا بنفش (UV) نور خورشید جلوگیری می نمایند. و بدین صورت مانع از کاهش تدریجی رنگ پارچه‌ها، فرش‌ها و مبلمان به وسیله نور خورشید می‌شوند.

لمینت نشکن

در ابتدا لمينيت كردن به وسيله رزين انجام مي گرفت. اما به علت بروز مشكلاتي مانند جدا شدن لايه هاي شيشه از يكديگر و زرد شدن شيشه ها به مرور زمان ، اين شيوه لمينيت در اروپا و امريكا منسوخ گرديد. لمينيت كردن به وسيله طلق PVB مشكلات مرتبط به لمينيت رزيني را مرتفع نمود. اما به منظور بهبود بخشيدن به ويژگيهاي شيشه هاي لمينيت تحقيقات بر روي ميان لايه ها صورت گرفت و منجر به پيدايش طلق هاي ۳D Elastic گرديد . اين نوع طلق ها نسبت به PVB از قدرت چسبندگي بالاتري برخوردارند و مقاومت بيشتري در برابر گرما، سرما و رطوبت از خود نشان مي دهند.

شيشه هاي لمينيت با طلق ۳D Elastic شفافيت بالائي دارند و ميزان عبوردهي نور در آنها مي تواند در حد ۰۹ % هم برسد. دوام بالاي اين طلق در محيط هاي مرطوب موجب شده است تا در اين گونه شرايط كه لبه هاي شيشه ها پوشانده نشده است از شيشه هاي لمينيت با طلق ۳D Elastic استفاده شود.
يكي ديگر از مزاياي مهم طلق هاي ۳D Elastic بر PVB سازگاري اين طلق با مواد گوناگون است به طوريكه به وسيله اين طلق مي توان شيشه ها را با موادي مانند پارچه و عكس لمينيت نمود كه منجر به توليد شيشه در انواع طرحهاي دلخواه با كاربري زينتي و دكوراتيو ميگردد.برخي از طرح هاي شيشه هاي لمينيت با طلق هاي ۳D Elastic در ذيل آمده است.

شیشه لمینت

مهمترين كاربرد اين نوع شيشه ها عبارتند از:
-سلولهاي فتو ولتائيك
-كف شيشه اي
-شيشه هاي عايق صوتي
-درب هاي ورودي
-دكوراسيون داخلي
-پنجره ساختمانهاي تجاري و مسكوني
-انواع شيشه هاي ايمني (ايمن در برابر زلزله ، مقاوم در برابر سرقت ، ضد گلوله)

پنجره ماندگار

پنجره ماندگار