معرفی انواع شیشه جورجین بار

شیشه جورجین بار

معرفی انواع شیشه جورجین بار

جورجین بار یک اصطلاح برای معماری درب و پنجره است جهت توصیف میله های داخلی و یا خارجی که بر روی درب ها و پنجره ها قرار میگیرند. این میله های تزئینی میتوانند از جنس چوب، آلومینیوم، کامپوزیت و یا یو پی وی سی باشند. جورجین بارها اغلب میله های افقی و/یا عمودی هستند (اغلب ساخته شده از آلومینیوم، یو پی وی سی یا چوب) که بر روی درب ها و پنجره ها قرار میگیرند تا تا ظاهری گرجستانی به آنها بدهند.

رایج ترین نوع جورجین بار مدلی است که شیشه را به قسمت های مربعی کوچکتر تقسیم میکند. این سبک معماری و طراحی از انگلستان در زمان حکومت گرجی ها سرچشمه میگیرد، که از قرن ۱۸ام تا ۱۹ام به طول انجامید. که قطعات شیشه ای در پنجره های کشویی عمودی توسط میله های نازک، ظریف و براق چوبی تقسیم بندی شده بودند.

شرکت پنجره ماندگار دو مدل شیشه جورجین بار ارائه میدهد. جورجین بار داخلی که در آن قطعات پلاستیکی بین شیشه قرار میگیرند. و یک مدل جورجین بار سنتی تر که چندین قطعه جداکننده جورجین بار روی سطوح داخلی و خارجی قرار داده میشوند. شیوه دوم یک نمای سنتی از شیشه های ایزوله به ما میدهد.

شیشه جورجین بار

۱- جورجین بار داخلی: یک واحد ایزوله که یک جورجین بار (یو پی وی سی) در داخل آن بین دو لایه شیشه قرار گرفته است و شیشه را به شبکه های کوچک تقسیم میکند. عرض آنها به طور معمول ۱۸ یا ۲۵ میلیمتر است. که هر دوی آنها به راحتی تمیز میشوند و برای خرید مقرون به صرفه میباشند.

مزیت خاصی که جورجین بارهایی با عرض ۱۸ میلیمتر دارند این است که از فضای شیشه ای و نور بیشتری میتوان بهره مند شد. و برای هر درب و پنجره چشم انداز بهتری را به ما میدهند. این جورجین بارها میتوانند شبکه ای، صلیبی، یا یک میله عمودی/افقی واحد باشند و یا حتی یک میله خمیده.

انواع جورجین بار

یو پی وی سی

پنجره دوجداره

پنجره جورجین بار

۲- جدا کننده های دوطرفه: یک واحد ایزوله که توسط این مدل جورجین بار دوطرفه ظاهری سنتی تر پیدا میکند. در این مدل جورجین بار (یو پی وی سی)، هم بین شیشه ها و هم خارج آن قرار گرفته و با هم همپوشانی دارند. بسیاری از مشتریان از این مدل جورجین بار برای درب ها و پنجره های چوبی خود استفاده مینمایند.

پنجره یو پی وی سی

نکته قابل توجه در مورد شیشه های جورجین بار این است که میتوان آنها را متناسب با معماری ساختمان و یا دکور داخلی آن سفارش داد.

پنجره ماندگار

پنجره ماندگار