ضخامت استاندارد گالوانیزه پنجره

گالوانیزه پنجره دوجداره

ضخامت استاندارد گالوانیزه پنجره

گالوانیزه پنجره دوجداره

• گالوانيزه‌هاي تقويتي؛ عامل استحکام پروفيل‌ها

يکي از پارامترهاي ديگر تعيين‌کننده کيفيت و استحکام در و پنجره هاي دوجداره يو پي وي سي پروفيل گالوانيزه است. گالوانيزه‌هاي به کار رفته به طور مستقيم بر مقاومت در و پنجره، انتقال گشتاوري، امنيت و فشار باد در و پنجره ها تأثير دارد. معيار‌هاي سنجش گالوانيزه شامل مواردي چون ضخامت، وزن هر متر طول و شکل گالوانيزه است. معمولا در ايران مرسوم است که از گالوانيزه‌هاي ??/? تا ?/? ميلي متر استفاده مي‌شود، حال آنکه از حيث استاندارد بايد متناسب با محل قرار گرفتن در و پنجره‌ها و شرايط محيطي، اندازه و شکل گالوانيزه‌هاي مطلوب‌تر و بهتري را براي توليد پنجره‌هاي داراي مقاوت بالا و امنيت بيشتر در اختيار داشت؛ براي مثال گالوانيزه‌هاي ممان دار يا G شکل از اين دسته هستند.

گالوانیزه پنجره دوجداره

 

دلايل استفاده از گالوانيزه:

افزايش استقامت پروفيل

تحمل وزن

افزايش امنيت

انتقال گشتاور

فشار باد

معيار هاي سنجش:

ضخامت گالوانيزه

وزن متر طول

شکل گالوانيزه(ممان دار يا ساده، U و ياG شکل بودن)

گالوانیزه پنجره یو پی وی سی

لاستيک هاي درزگير را جدي بگيريد

در اينجا لازم است به نقش لاستيک‌هاي درزگير در توليد در و پنجره عايق و استاندارد اشاره کنم. چرا که انواع لاستيک‌هاي درزگير در بازار وجود دارد که در توليد و ساخت در و پنجره‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. دو عامل در انتخاب لاستيک‌هاي درزگير مهم است: يکي نوع لاستيک و ديگر ميزان هم پوشاني لاستيک. يک نوع از لاستيک‌هاي مرسوم مورد استفاده در صنعت در و پنجره يو پي وي سي، لاستيک‌هاي EPDM است که همچنان کاربرد دارد و جزو بهترين نوع درزگيرها محسوب مي شود.

بهترین پنجره دوجداره

اما اين لاستيک‌هاي درزگير، لاستيک‌هاي TPE ياTPV است که البته با نام‌هاي مختلف در بازار عرضه مي‌شود که تفاوت نام آنها به دليل تفاوت در فرآيند پخت و پردازش اين لاستيک‌هاست که مواد پايه آنها همان EPDM است که اصطلاحاً به EPDMPP مشهور است، که با اصلاحات انجام شده، اين لاستيک‌ها را با پروفيل جوش داد. قديمي‌ترين لاستيک‌هاي درزگير که کيفيت خوبي داشته و الان کمتر در بازار صنعت پنجره مورد استفاده قرار مي‌گيرد، لاستيک‌هاي سيليکوني هستند، اما از حيث متر طول بسيار سنگين بوده و جزو گران ترين لاستيک‌هاي درزگير در و پنجره محسوب مي‌شوند، از لحاظ بها تمام شده بر حسب متر طول ، بعد از ان لاستيک‌هاي EPDM  و در نهايت لاستيک‌هاي TPE قرار مي‌گيرند. اين لاستيک‌ها که در بالا به آنها اشاره جزو لاستيک‌هاي استاندارد و مجاز محسوب مي‌شوند.

EPDM

اما لاستيک‌هاي درزگير غير مجاز و فاقد استاندارد براي مصرف در پنجره دوجداره کدامند؟عمده ترين آنها لاستيک هاي پي وي سي است که عمر مفيد آنها بسته به شرايط جغرافيايي بين يک تا دو سال است و هرگز نبايد از آنها استفاده کرد، زيرا به راحتي ترک بر مي‌دارند. راه شناخت لاستيک‌ها در برابر آتش، اشتغال زا هستند و بوي مشمئز کننده لاستيک سوخته را مي‌دهند.

در ارتباط با ميزان هم پوشاني لاستيک‌هاي درزگير پنجره‌هاي يو پي وي سي هم بايد تاًکيد کنم که حداقل هم‌پوشاني اين لاستيک‌ها با پروفيل در محل اتصال بايد ? ميلي‌متر باشد، در غير اين صورت کارکرد عايق بودن پنجره‌ها در برابر انتقال هوا، حرارت و آلاينده‌ها زير سوال خواهد رفت.

پنجره ماندگار